Tjuvlyssnat fjortisar

Det är historielektion och klassen har precis fått i uppgift att intervjua en person som upplevde andra världskriget.
Läraren: Frågor?
Elev: Var ska vi hitta en så gammal person? Blocket eller?!

Tre killar ~15 sitter och pratar.
Kille 1: Shit, vi såg "Titanic" idag med klassen. Asså, dom var så dumma förr i tiden. Dom stängde liksom in folk nere i båten så att dom inte kunde ta sig upp.
Kille 2: Ja, men det var ju bara för att livbåtarna inte räckte till.
Kille 3: Men vad fan, dom kunde ju ha simmat hem.
Kille 1: Men det var ju fan kallt, dumhuvud.
Kille 3: Nej, jag vet några som gjorde det och klarade sig.
Kille 1: Aha, shit.
Kille 2: Ah, det borde dom gjort. Fan vad dumma dom var.

Två fjortistjejer halvligger på sätena i bussen och den ena tjejen klagar sig över sin pojkvän som har dumpat henne.
Tjej 1: Asså, jag fattar inte, hur kan man göra slut med mig?! Jag är jävligt snygg!
Tjej 2: Eh, jaha!
Tjej 1: Asså, jag är faktiskt mycket smartare än andra tror! Och jag har en jävligt sexig bak!
Tjej 2 nickar.
Tjej 1: VAFAN NICKAR DU FÖR?! ÄR DU LESBISK ELLER?!

Tre fjortistjejer sitter och pratar.
Tjej 1: IQ sten.
Tjej 2: IQ måne.
Tjej 3: IQ planet.
Tjej 2: IQ Uranus.
Tjej 1: IQ... Jag kan inga fler planeter nu.
Det är tyst en stund.
Tjej 1 (utbrister): Jag kissade på Malin häromdagen!
Tjej 3: Va? Usch!
Tjej 1: Jo, vi hade bundit fast oss i varandra. Så skrattade vi så mycket att vi ramlade ihop på golvet. Och då kissade jag på mig.
WTF?!

En tjej ~15 ska ta ut pengar. Med sig har hon sin kompis som också är ~15.
Tjej 1: Asså hur fan gör man?
Tjej 2: Men följ bara anvisningarna, pucko!
Tjej 1: Vilka anvisningar?
Tjej 2: Dom på skärmen!!
Tjej 1: Jaha, men hur gör man?
Kvinnan bakom dem fnissar. Ett par minuter senare:
Tjej 1: Den tog kortet, den tog kortet!
Kvinnan bakom skrattar så hon gråter.
Tjej 2 : Men då får du väl ta tillbaka det!?

På en grammatiklektion:
Läraren: Idag ska vi prata om satser, och..
Allmänt fnitter.
Läraren: Men skärp er nu! Med en sats kan man skriva en mening...
Elev 1: Min sats är så stor att jag kan skriva flera hundra ord!
Alla skrattar utom läraren.
Läraren: Tysta! Det finns olika satsdelar. Subjekt, s, och predikat, p.
Elev 2: Jag orkar inte med s och p, det är så jävla tråkigt.
Elev 3: Fan, gillar du inte SP? Skolans hetaste brudar ju!
Elev 1: Ja, där har man ju lagt en och annan sats.
Allmänt asgarv och till och med läraren drar lite på munnen.

Två "fjortisar" står på en busshållplats när dom ser en blind man gå över vägen.
Fjortis 1: Fan, jag skulle aldrig våga gå över vägen om jag vore blind!
Fjortis 2: Nej! Hur vet man om det kommer någon bil liksom?
Fjortis 1: Eller hur! Tänk att vara blind, då kan man typ inte ens använda mascara eftersom man inte ser vad man gör!
Fjortis 2: Det har du rätt i! Tänk, livet skulle suga om man vore blind!
Fjortis 1: Shit han kollar ju hit! Göm dig för fan!

Två fjortistjejer sitter mitt emot varandra. Det börjar lukta bränt i vagnen.
Fjortis 1: Det luktar bränt.
Fjortis 2: Mm... Du har väl tänkt.
Fjortis 1: Va?
Fjortis 2: Du har väl tänkt.
Fjortis 1: Vadå du har väl tänkt?
Fjortis 2: Det luktar ju bränt... för att du har tänkt.
Fjortis 1: Asså... Jag fattar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0