Tjuvlyssnat

En ganska full kille ~19 står utanför klubben med en inte lika full tjej ~18. De pratar en stund, och det framgår att tjejen är engelsktalande. Plötsligt rapar killen.
Kille: Oh, excuse me, I usually rape when I'm drunk.


Två flickor ~7 sitter och fnittrar och viskar. Det framkommer att de pratar om killar.
Tjej 1: Jag hoppas han är kär i mig. Baaara mig.
Tjej 2 (fundersamt): Ja... Annars får du ge honom en pungspark. Det brukar jag ge Lasse.
Tjej 1: Är det din kille?
Tjej 2: Aaah.. Ibland är han dum och då brukar jag ge honom pungsparkar.
Tjej 1: Ja, massa pungsparkar.



Ett kvinnligt biträde ~45 kommer gående med en matvagn. Hon kommer fram till en ensamresande kille ~30.
Biträdet: Kaffe?
Killen: Ja, tack.
Biträdet: Hur vill du ha det?
Killen (helt kallt): Svart, som min själ.
Biträdet (nervöst): Ehe, det får vi inte hoppas...
Hon skyndar snabbt vidare till nästa person.


En emotjej ~14 med hörlurar på huvudet sitter i en trappa. Två kvinnor ~60 går förbi.
Dam 1: Dagens ungdom, sitter i vägen och skruvar upp volymen så högt att de inte hör oss när vi säger åt dem.
Emotjejen (buttert): Dagens äldre, tror att vi faktiskt HAR musik i lurarna HELA tiden.
Damerna blir märkbart generade och skyndar vidare.


Två killar ~17 sitter vid varsin dator då en tjej ~17 kommer fram till dem.
Tjejen (till Kille 1): Varför skriver du inte till mig på MSN?
Kille 1: Men du är ju här, och jag skrev ju till dig. Jag skrev "FFffff..."
Tjejen: Men du måste ju skriva något roligt!
Tjejen sätter sig ner med sin bärbara dator och alla tre pratar en stund. Efter 10 minuter:
Tjejen (till kille 1): Du kan ju inte bara logga ut! Du skrev ju inte ens "Hej då" till mig!
Kille 1 (suckar): Men du sitter ju här bredvid mig!


En mamma ~25 med son ~3 kommer in i vagnen. Barnet får syn på en färgad man en bit bort, han pekar på mannen och ropar högt.
Barnet: Mjölk, potatis, pepparrötter!
Mamman tittar ut genom fönstret och låtsas inte höra...
Barnet skriker igen, nu ännu högre, och viftar vilt mot den färgade mannen.
Barnet: MJÖLK, POTATIS OCH PEPPARRÖTTER!
Mannen ler mot ungen, reser sig upp och kliver av. Mamman börjar ge sonen en utskällning som heter duga.
Mamman: Det var tredje gången i dag! Nästa gång får du vara hemma med pappa.


Två tjejer ~20 pratar om att ta körkort.
Tjej 1: Alltså, jag förstår faktiskt inte varför de har såna där hörlurar till datorerna vid teoriprovet.
Tjej 2: Men förstår du inte att det är för att de blinda också ska kunna göra provet.
Tjej 1: Men guuud du är ju så korkad! Om man är blind kan man ju inte klicka på skärmen.


Det har gått 10 minuter sen lektionen började och lärarinnan ~50, kommer inspringandes.
Lärarinnan: Ursäkta att jag är sen, jag var tvungen att åka och runka min son!
Alla i klassen tittar chockerat på varandra.
Lärarinnan: Men han klarade sig bra, och behövde inte gipsas!
Alla är fortfarande väldigt förvirrade.
Tjej ~14: Jaha, du menar röntga?!
Lärarinnan: Ja, RUNTGA!
Flera i klassen brister ut i skratt över uttalet, och lärarinnan ser helt oförstående ut.

Tre killar ~14 går och diskuterar om det är bättre med adopterade eller biologiska barn.
Kille 1: Men det är ju ingen skillnad. Det är ju ändå ditt barn, det är ju samma sak.
Kille 2: Nää, det är ju mycket bättre med ett eget. Nåt man har skapat själv. Det blir ju precis som i WoW!


En tjej ~20 betalar med kort och det tar lite tid att slå in kod och allt.
Man ~45 bakom i kön (kommenterar surt): Du kanske skulle prova att ha kontanter istället...
Tjejen tittar bara surt på honom. Mannen ska betala för sig men upptäcker att han inte har några pengar och vill komma in och betala dagen efter istället, men kassörskan nekar.
Tjejen (som står kvar och packar ner sina saker): Du kanske skulle prova ha kontanter istället...




Ja hade lite tråkig så här på kvällen ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN PALLA ATT DU GÖR SOM JAG !

2008-11-06 @ 17:44:17
Postat av: Moa

O vem fan e du ditt äckel?

2008-11-06 @ 21:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0